الگوی زنان مسلمان فاطمه است

فاطمه علیها السلام گلی بود که زودتر از موقع پژمرده شد وبهاری بود که پیش از وقت به خزان گرائید هر چند عمر آن حضرت کوتاه بود ولی در اینمدت کوتاه آن بانوی گرامی چه سختی ها و مشقتها که ندیده و چه ظلم و ستمها را که تحمل نفرموده !

غاصبین خلافت و معاندین خاندان رسالت احترامش را مراعات نکردند واز ارث قانونی محرومش ساختند  آتش بخانه اش افکندند و فاطمه علیها سلام تمام این اعمال را با وضعی عجیب که موجب حیرت است تحمل فرمود برای احقاق حق قیام کرد بیانات و سخنرانی را ایراد فرمود مدینه وجامعه مسلمانان آنروز را تکان داد .

زندگانی آن بانوی گرامی بایستی سرمشق کلیه زنان عالم بویژه زنهای مسلمان قرار بگیرد . عبادت و خدا پرستی ، عفت ، پاکدامنی ، کمک به دیگران وبینوایان و صد ها امثال دیگرکه زندگانی یکتا دختر گرامی پیامبر عزیزمان را تشکیل می دهد ، بایستی جدا مورد توجه بانوان قرار بگیرد سعادت و خوشبختی آنها منوط به این است که راهی را آن حضرت می پیمود ، گام بردارند البته سوگواری در مظلومیت و مصیبتهای وارده بر آن وجود عزیز شایسته وبایسته است .

ولی از آن لازم تر و واجب تر پیروی وتبعیت از اعمال و رفتار و  گفتار بانوی نمونه اسلام میباشد . رسول اکرم (ص) وائمه اطهار علیهم السلام هر یک سر مشقی برای مردان مسلمان به شمار می روند ، ولی برای نمونه ، برای زنان مسلمان ، مکتب اسلام فاطمه علیها السلام را تربیت وپرورش داده است.