سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمار[395]

مردم همیشه نور خدا منجلی شود/در سینه ای که مملو مهر ولی شود/من افتخار می کنم آری خدا کند/ جانم فدای حضرت سید علی شود. بگو انشاالله

ویرایش
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :10
  • بازدید دیروز : 16
  • کل بازدید : 182800
  • تعداد کل یاد داشت ها : 103
  • آخرین بازدید : 103/2/4    ساعت : 5:33 ع
جستجو


مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها

چند روز دیگر ولادت با سعادت شاه خراسان حضرت علی بن موسی الرضا ع است ، کاش بتونیم مانند شهدای عزیز عاشق اون بزرگوار بشیم متن زیرو از کتاب نشانی استفاده کردم :

 

هر روز به نام یکی از اهل بیت ع حرکت خود را آغاز می گردیم . آن روز هم رمز حرکت به نام آقا امام رضا ع بود . منطقه شرهانی رنگ و بوی مشهد الرضا گرفته بود . یک شهید کشف شد ، اما هیچ مدرکی برای شناسایی نداشت . برگه ای همراه شهید بود که جمله ای روی آن نوشته بود که پیام آن روز بود:« هر که شود بیمار رضا ع ،والله شود دلدار خدا» بچه ها آن روز خود را رو به قبله و در پشت پنجره فولاد احساس می کردند .

« اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی الامام التقی النقیو حُجتک علی مَن فَوق الارض و مَن تَحتَ الثری الصدیقُ الشهید صلواة کثیرة تامّه زاکیه متواصله متواترة مترادفه کافضل ما صلیتَ علی احد من اولیائک....»

 

«عید پیشاپیش مبارک»






      

 

منصور علیه اللعنة والعذاب نتوانست وجود امام را که دیگر آوازه امامت و رهبریتش تا دورترین سرزمینهای اسلامی پر کشیده بود در میان جامعه تحمل کند در ماه شوال سال148 هجری آن امام را مسموم ساخت . آن حضرت در هنگام وفات فرمودند که همه نزدیکان را جمع کنید و چون گرد آمدند امام فرمودند : ان شفاعتنا لاتنال مستخفا بالصلوة « شفاعت ما ائمه شامل کسی که نماز را سبک بشمارد نمی شود. امام در 25 شوال در سن 65 سالگی به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان در بقیع در کنار پدر گرایشان بخاک سپرده شده.

 

 

بواسطه آن حضرت مذهب اثنی عشریه رونقی از حد فزون پیدا کرد بنحوی که مذهب شیعه بآنحضرت اسناد پیدا کرد و مذهب جعفری معرفی شد و در حدود چهار هزار شاگرد از محضر شریف آن جناب تلمذ می کردند .

و اکنون سزاوار تر آن ست که در فقدان او خاک بر سر بریزیم . آری به راستی با شهادت امام مکرم صادق آل محمد صلی الله علیه و آله تاریخ اسلام و انسان گوهری را از دست داده .

شهادت مظلومانه آن بزرگوار را به خدمت مولایمان امام زمان عج و نائب بر حقشان امام خامنه ای و عاشقان آن عزیز بزرگوار تسلیت عرض می کنم .