سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمار[395]

مردم همیشه نور خدا منجلی شود/در سینه ای که مملو مهر ولی شود/من افتخار می کنم آری خدا کند/ جانم فدای حضرت سید علی شود. بگو انشاالله

ویرایش
منوی اصلی
لینک دوستان
ویرایش
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :8
  • بازدید دیروز : 15
  • کل بازدید : 182746
  • تعداد کل یاد داشت ها : 103
  • آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 5:56 ص
جستجو


مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
کاربردی
ابر برچسب ها
قرآن

بسمعه تعالی

پیامبراسلام فرمود:                                                                                                   

اذا التبست علیکم الفتن کقطع الیل المظالم، فعلیکم بالقرآن

اصول کافی ج2 ص 599  

هنگامی که فتنه ها ذچون پاره های شب تیره بر شما فرو پیچد یه قرآن دست آویزند.

اگر ما با قرآن آشنا شویم و برنامههای بلند وشکوهمند و دقیق رآن را به کار ببندیم سیادت وبرتری همه جانبه از آن ما خواهد بود . بنیانهای بلند عظمت ما مسلمانان را هنگامی فرو ریخت که دست از عمل کردن به فرامین این کتاب آسمانی برداشتیم پس به زمین خوردیم چون از اسلام تنها به نام آن اکتفا کردیم . بزرگی از دست رفته هنگامی باز می گردد که ما نیز از این راه کج بازگردیم و ازنومسلمان شویم وقرآن را بر فراز دیده ی دل و خرد بگذاریم و بگشاییم و آن را سرمشق زندگی کنیم.






      
عید فطر

           

عید فطر

 عید توفیق بر طاعت و اطاعت عید توبه و  تهذیب نفس ,عید ذکرهای شبانه,عید کنترل خواسته ها ,عید محرومان وگرسنگان.

             پس این فطر بر فطرت پاکتان ای مسلمانان مبارک باد.






      
شهادت مولای متقیان

شهادت مظلومانه ی مولای متّقیان حضرت امام امیر المومنین علیه السلام تسلیت باد.                                                                        شهید تنها !

سلیم ابن قیس میگوید : علی بن ابیطالب چنین نقل می کرد:همراه پیامبر (ص) از بعضی راههای مدینه می گذشتیم ،به باغی رسیدیم عرض کردم یا رسول الله ؛چه باغ زیبائی! فرمود: چه زیباست ! در بهشت زیباتر از اینها برای توست به باغ دیگری رسیدیم ، گفتم : یا رسول الله چه باغ زیبائی است! فرمود: چه زیباست ، و زیباتر از این ها برای تو در بهشت است . تا از هفت باغ گذشتیم و همواره من می گفتم چه زیباست ، او هم می فرمود : زیباتر از این ها برای تو در بهشت است. وقتی راهمان خلوت شد ، پیامبر (ص) مرا در آغوش گرفت و در حال گریه ناله ایزد و فرمود : پدرم فدای « شهید تنها» !؟عرض کردم : یا رسول الله چرا گریه می کنی ؟ فرمود : از کینه هایی که در دل اقوامی است که بعد از من آن را ظاهر می کنند ، کینه های جنگ بدر و پی آورد های جنگ احد،پرسیدم : آیا دینم سلامت خواهد ماند ؟ فرمود : دینت در سلامت خواهد بود . آری کینه ها ظاهر شد ،آنهم در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ،در مسجد بزرگ کوفه ،در حال نماز، بوسیله ی شقی ترین افراد جامعه یعنی « ابن ملجم مرادی » با شمشیر زهراگین ، بر فرقمبارک شیر خدا ، علی مرتضی فرود آورد .

                          میسر نگردد به کس این سعادت

                                               به کعبه تولد به مسجد شهادت

                         در کعبه شد پدید به محراب شد شهید

                        نازم به حُسن مطلع و حُسن ختام او

                                                                کتاب اسرار آل محمد (ص) تالیف سلیم ابن قیس هلالی متوفای 90قه ص 21 .






      
ثقلین و امام زمان

حدیث ثقلین و امام زمان عج

حقیقت اسلام ، در ایمان است ، به دلیل آیه الیَوم اَکمَلتُ لَکُم دَینَکُم و اِ نَّما وَ لیُّکُم الله وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذینَ امَنُوا و امثال این ها . انسان عاقل ،متوجه می شود که نبی ، وصی میخواهد . وصایت تکویناً بقای نبوت است . بنده ندیده ام که کسی این گونه بگوید ، ولی حقیقت مطلب همین است که دلیل بر وجود بقیه الله (عج) در این زمان ، از ابتدای غیبت صغرا تا کنون ، همان روایت ثقلین است با ضمیمه ای که در آن است : « انّی تارکُ فیکُم الثِّقلَینَ کِتابَ الله و عِترَتی ..... سَالتُ رَبّی اَن یَجمَعَ بَینَهُما و ان لا یُفَرَّقَ بَینَهُما فَاستَجابَ لی » این روایت ، با ضمیمه ی « سَالتُ ربّی .... » دلیل بر این است که در هر جا و هر زمانی که قرآن است و ما مورٌ به ، به طوری که مر جع است ، حا لا یا صورتا ًیا واقعاً یا بعضاً یا تماماً ، هر جا که قرآن با شد ، شارح قرآن هم باید باشد ، وصی پیغمبر هم باید باشد ، یعنی ، بقاء خود صاحب قرآن که « ِانَّما یَعرِفُ القُرآنَ مَن خُو طِبَ به » خودش باید باشد . هر زمان که اسلام و قرآن است ، در همان زمان قائم و ولی و عالم به اسلام و شارح قرآن که خود خدا معین کرده است ، باید باشد . « لا یفرّق بینهما »! نمی شود قرآن باشد ولی شارح قرآن نباشد .! لذا در روایات اهل تسنن ، الی ماشاءِ الله ، مواردی را ملاحظه می کنیم که در مورد آیه شریف قرآن یا در مورد احکامی که آنان صادر کرده اند ، حضرات معصوم خصو صاً حضرت امیر (ع) ، آن ها را توضیح و تبیین کرده اند ، به طوری که اهل سنّت نقل کرده اند که عمر در هفتاد موضع گفته است :« لولا علی لهلک عمر » یا مثلاً زمانی که وجود مقدس رسول الله (ص) از دنیا رفت ، برادر ابوبکر آمد و گفت :« محمد لا یموت » . «پیامبر اکرم (ص) نمی میرد » ابوبکر برای اثبات مرگ پیامبر (ص) به این آیه شریفه « اَفَا ین ماتَ ا?َو قُتِلَ انقَلَبتُم عَلی ا?َعقا بِکُم » استلال کرد ، و حال این که این نکته را نفهمیده که «ان» در ایه شریفه قرآن «ان» شرطیه است و به این معنا نیست که پیامبر اسلام می میرد یا کشته می شود ، بلکه باید به این آیه شریفه قرآن « کُلُّ نَفسِ ذائِقَةُ المَوتِ » استلال می کرد . این آیه ف برای مرگ کلیه نفوس ، دلیل است ، نه آن آیه شریفه « افا ین مات..... » واقعاً آیا اینان شارح قرآن بودند؟! همین شارح بودن اهل بیت برای آیات شریفه قرآن که موارد از آنان را خود اهل تسنن نقل کرده اند ، دلیل قطعی بر ولایت و وصایت حضرات معصوم (ع) است . روایت ثقلین با آن ضمیمه ای که در آن است ، دلیل قطعی بر وجود امام زمان حّی الی زمان ظهور است ، نه این که بعداً موجود و متولد می شود? .






      
 علی (ع) نسخه ای بی همتا در آفرینش

                                     

                نبی اکرم (ص) فرمود:

-          «ای علی!هر که از من جدا شود،از خدا جدا شده است ،و هر که از تو جدا شود ، از من جدا شده است . » -        (خطاب به عمار ) ،« اگر همه مردم به راهی رفتند و علی زبه راه دیگر ، تو به راه علی بن ابی طالب  (ع) برو و      مردم را رها ساز . ای علی ! تو فارق اعظمی ( که میان حق و باطل به خوبی فرق می نهی ) ، و تو تصدیق اکبری ( که پیش از همه تصدیق نموده ای ودر گفتار و کردار راستی). حزب تو حزب من است ،و حزب من حزب خدا ست ،وحزب  . دشمنان تو ، حزب شیطان است .»

-     « خداوند ، علی و همسرش و فرزندانش را حجت خویش بر آفریدگانش قرار داده است . آنان در میان امت من درهای دانشند . هر که به آنان راه یافت ، به راه راست هدایت یافت .» 

-      « ای علی ! اگر بنده ای به اندازه  سالهایی که نوح در میان قوم خود پیامبری کرد ، خدا را پرستش کند ،و برابر کوه احد طلا داشته باشد و همه را در راه خدا انفاق کند ،و چندان عمر دراز یابد که هزار سال پیاده به حج برود و آن گاه ، مظلومانه میان صفا و مروه کشته شود ، و با این همه تو را دوست نداشته باشد و به ولایت تو معتقد نباشد ، بوی بهشت را نخواهد شنید و داخل آن نخواهد شد .»

-     «ای علی!مردانی از قریش مرا در باره ی ازدواج فاطمه سرزنش کردند وگفتند : ما او را از تو خواستگاری کرده ایم ؛ ما را منع کرد ی و به همسری علی در آوردی ؟! به آنان گفتم : به خدا سو گند ، من نبودم که شما را منع کردم  و به همسری علی در آوردم . بلکه خدا بود که شما را منع کرد و او را به همسری علی در آورد . آن گاه ، جبرئیل به من فرود آمد و گفت : ای محمد ! خداوند (جل و جلاله ) می فرماید : اگر علی را نمی آفریدم ، هرگز روی زمین برای دخترت فاطمه ، همسر و همتایی نبود ؛ از آدم گرفته تا همه ی کسانی که بعد از او آمده اند. »

-     « اگر همه ی در ختان قلم  ، همه ی دریا ها مر کب ، همه ی پریان حسابگر و همه ی آدمیان نویسنده شوند ، هرگز فضایل  علی ابن ابی طالب را شمارش نتوانند کرد .»

-     « من در روز احد ، پس از فراغت از دفن عمویم حمزه ، نشسته بودم که جبرئیل نزد من آمده و گفت : ای محمد ! خداوند می  فرماید : من نماز را واجب کردم و آن را از بیمار( یعنی زن در شرایط خاص ) برداشتم ؛ روزه را واجب نمودم و آنرا از بیمار و مسافر برداشتم ؛ حج را واجب ساختم و آن را از تهیدست و بینوا برداشتم ؛ زکات را واجب دانستم و آن را از کسی که مالش به حد نصاب نرسیده ، برداشتم ، و دوستی علی ابن ابی طالب را قرار دادم و هیچ رخصتی در ترک آن وجود نارد . »

-     ( در پاسخ به پرسش جابر بن عبد الله درباره ی میلاد علی ابن ابیطالب ( ع ) ، « از من دربارهی بهترین مولا پرسیدی که شبیه حضرت مسیح ( ع ) زاده شده است . هما نا خدای تبارک وتعالی ، علی را از نور من آفرید ومن را از نور او ، و هر دو از یک نوریم . »

-          « نگاه به علی ابن ابی طالب عبادت است ، و یاد او عبادت است . خداوند ایمان بندهای را نمی پذیرد ، جز با دوستی او  و بیزاری از دشمنان او . »

-     وفتی نبی اکرم (ص) از جانب خدا  مأ مور شد ، تمام در ها یی را که به مسجد باز می شد ، ببندد ؛ جز در خانه علی ابن ابی طالب ، این مطلب برای بسیاری از یاران گران آمد پیامبر(ص) در پاسخ اعتراض آنان فرمود : « خداوند بزرگ به من فرمان داده است ، تمام درهایی را که به مسجد باز میشود ، ببندم ؛ جز در خانه  علی . و من هرگز از پیش خود به بسته شدن دری یا باز ماندن آن دستور نمی دهم . من در این مسا ئل پیرو فرمان خدا هستم .»






      
همای رحمت
همای رحمت ! 12:14 AM

همای رحمت!

                                                  

« آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی » از مراجع بزرگ تقلید بود .ویدرسال1276ه . ش در نجف اشرف چشمبه جهان گشود و پس از 93 سال جهاد در راه علم و دانش  ، در شامگاه روز چهار شنبه 7 شهریور مصادف با 7 صفر 1411 ه .ق در گذشت . از ایشان کتابخانه ی بزرگ و بین المللی به جا مانده است . ایشان جایی فرمود : شبی توفیق پیدا کردم تا یکی از اولیای خدا را در خواب ببینم . آن شب در عالم رویا مشاهده کردم ، در زاویه مسجد کوفه نشسته ام و امیر مومنان (ع) با جمعی حضور دارند . حضرت فرموند: « شعرای فارسی زبان را هم بیاورید.»  آنگاه « محتشم کاشانی » و چند تن از شعرای فارسی زبان را آوردند . حضرت بار دیگر فرمود «محمد حسین شهریار را بیاورید!» وی آمد حضرت خطاب به شهریار گفت:«شعرت را بخوان.»

او این سروده را خواند :

                          علی ای همای رحمت تو چه آیتـــــی خدا را

                                                                     که به ما سوا فکنــدی همه سایه ی هما را

                         دل اگر خدا شنــــــاسی همه در رخ علی بین

                                                                    به علی شناختم من به خدا قســــــــم خدا را

                         به خدا که در دو عالــــــــم اثر از فنــــا نماند

                                                                     چو علی گرفته باشد سر چشمــــــــه بقا را

                        مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ

                                                                     به شرار قهـــــر سوزد همه جان ما سوا را

                        برو ای گـــدای مسکین در خانه ی علی زن

                                                                     که نگین پادشاهی دهد از کـــــــــرم گدا را

                       بجز از علی که آرد پســــــــری ابو العجایب

                                                                      که علم کند به عالم شهدای کربـــــــــلا را

                      چو به دوست عهـــــــــد بندد ز میان پاکبازن

                                                                    چوعلی که می توانــد که به سر برد وفـا را

                      نه خدا توانمش خواند ، نه بشر توانمش گفت

                                                                      متحیـــــــــــرم چه نامم شه ملک لا فتا را

                      به دو چشم خون فشانم هلــه ای نسیم رحمت

                                                                    که ز کوی او غبــــاری به من آر تو تیا را

                     به امید آن که شاید برسد به خـــــــــاک پایت

                                                                     چه پیامها سپـــــردم همه سوز دل صبا را

                     چو تویی قضای گردان ، به دعــا مستمندان

                                                                  که ز جان ما بگردان ره آفـــــــــت قضا را

                    چه زنم چو نای هر دم ز نوای شــوق او دم

                                                                 که لسان غیب خوش تر بنوازد ایــــن نوا را

                   همه شب در این امیـدم که نسیم صبحگاهی

                                                                  به پیــــام آشنایی بنــــوازد این نــــــــــوا را

                   ز نوای مرغ یا حق بشنــــو که در دل شب

                                                              غم دل به دوست گفتن چه خوش است «شهریارا»

حضرت آیت الله مرعشی نجفی در ادامه فرمودند:

وقتی شعر شهریار به پایان رسید ، از خواب بیدار شدم . چون این شاعر را ندیده بودم ، فردای آن روز از اطرافیان پرسیدم :«شهریار شاعر ، چه کسی است ؟» در جواب گفتند: « شاعری است اهل تبریز ودر آن جا زندگی می کند .» گفتم : « از جانب من او را دعوت کنید که به قم بیاید.» چند روز بعد شهریار آمد،دیدم همان کسی است که او را در عالم رویا ، آن هم در حضور حضرت علی (ع) دیده ام . از او پرسیدم : «این شعر علی ای همای رحمت را کی ساخته ای؟» شهریار با شگفتی گفت : « شما از کجا خبر دارید که من این شعر را ساخته ام ؟ من آن را نه به کسی داده ام و نه در موردش با کسی صحبت کرده ام وهیچ کس از مضمون آن آگاهی ندارد .» بعد حضرت آیت الله مرعشی ماجرای رویای راستین خیش را برای وی باز می گوید. در این حال ، شهریار منقلب میشود و می گوید : « در فلان شب این شعر را سروده ام  و همان گونه که عرض کردم ، کسی از آن با خبر نیست .» مرحوم آیت الله مرعشی افزود : « وقتی شهریار تاریخ و ساعت سرودن شعر را گفت ،مشخص شد درست مقارن ساعتی که وی آخرین مصراع شعر را به پایان رسانیده است ، من آن رویا را دیده ام .»

منبع:

ماهنامه آموزشی رشد جوان






      
پدر یتیمان
پدر یتیمان 11:15 PM

                                      پدر یتیمان

       مردی از راه دور برای دیدن علی( علیه السلام) آمد. او با خود چند ظرف عسل و یک سبد انجیر آورده بود .علی (علیه السلام) گفت« سپـــاس گذارم »بعـد ، رو به یکی از نزدیکان کرد وگفت: « چند نفر از یارانم را صدا بزن تا بیایند اینجا » مدتی بعد ،مدتی بعد چند نفر از یــاران ســــــــراسیمه رسیدند . علی (علیه السلام) گفت : «بروید وکودکان یتیم مدینه را اینجا بیاورید » .لحظهای گذشت . یاران با چند نفر از کودکان یتیــــــم آمدند . علی (علی السلام ) لبخند زنان به استقبال آنان رفت و صورت تک تکشان را بوسید . سپس ظرفهای عسل را جلوی آنان آورد وبا دست خود در دهان یکی از آنان عسل گذاشت و گفت :« فرزندانم ، از این عسل ها بخورید . » کودکان یتیم مشغول خوردن شدن و مرد میهمان از آن همه مهربانی علی (علیه السلام) غرق در اندیشه شد.






      
شبگرد کوجه های کوفه
شبگرد کوچه های کوفه 5:42 PM

              

                       به یاد شبگرد کوچه های کوفه

               روز سیــــــاهی از شب بـــــــرود

                        روزی که سپــــیده در رکابت بدود

            ای دوست اگر جمعه نشد شنبه بیا

                           تا شنبه به یمن قدمت جمعه شود

  

گفتند :تو که بیــایی خون به پا می کنی . جوی خون به راه میاندازی واز کشته پشته می سازی و ما را از ظهور تو ترساندند درست مثل اینکه حادثه ای مثل تولــــد را کتمان کنندوتنها از درد زادن بگویند.                                                                                                                               ما از همان کودکی تو را دوست داریـــم و با همه فطرتمان به تو عشق می ورزیم وبا همه وجودمان بی تاب آمدنت هستیم.                             عشق تو با سرشت ما عجین شده است وآمدنت طبیعی ترین وشیرین ترین نیازمان است اما.....اما کی به ما گفتند چه گلستــــانی میشود جهان، وقتی که تو بیــایی همه پیش از آن کـه نگاه مهر گستر ودست های عاطفه ی تو را توصیف کنند. شمشیر تو را نشانمان دادند کسی به ما نگفت که وقتی تو بیایی :دلهای بندگان را آکنـــده از عبادت و اطاعت میکنــی وعدالت برهمه جا دامـــن  می گسترد و خــــدا به واسطــه تو دروغ را ریشه کن میکند وخوی ستمگری ودرندگیرا محو می سازدو طوق ذلت و بردگی را از گردن خلایق بر می دارد.

ای محبوب ازلی وای معشوق آسمانی:

         برای آمدنت انتظار کـــــافی نیست

                     دعا واشک ودلی داغدار کــــافی نیست

        خودت دعا کن ای مهربان!که برگردی

                     دعای این همه چشم انتظار کافی نیست